A to Ci heca!

wtorek, 13 października 2009

Są wykonawcy, bez których dziś ciężko wyobrazić sobie muzykę. Ciężko wyobrazić sobie rock 'n rolla bez piosenek Beatlesów, metalu choćby bez Metaliki czy rapu bez twórczości Krs-one'a. Każdy z nich miał ogromny wpływ na rozwój gatunku w ramach, którego się poruszali, tak też było w przypadku grupy, o której chciałbym napisać dzisiaj.
Zespół Rush, trio z Kanady, pionierzy, współtwórcy podgatunku określanego jako rock progresywny. Jak na zespół o tak nielicznym składzie ich brzmienie jest dość bogate, choćby dzięki melodyjnym i dynamicznym partiom na klawiszach. Mocna gitara oraz bardzo rozbudowany zestaw perkusyjny to również cechy charakterystyczne zespołu. Każdy z członków zespołu uważany jest za jednego z najlepszych w swoim "fachu". Na szczególną uwagę zasługuje też wokal, który jak usłyszałem po raz pierwszy kupę czasu temu, to myślałem, że śpiewa to kobieta wybitnie obdarzona czystym rockowym wokalem. Otóż jednak śpiewa facet, a zwie się on Geddy Lee, oprócz tego gra jeszcze na basie i klawiszach.
Chciałem zaserwować Wam płytę, którą jakoś w wakacje znalazłem w trafficu w śmiesznej cenie i kupiłem w ciemno, bo gdzieśtam cośtam słyszałem, że to dobre jest. I się nie zawiodłem.
Album "Moving pictures" jest esencją prog-rocka, i chociaż nie wiem czy jest to ich jedna z najlepszych, czy najlepiej sprzedających się płyt, polecam z całego serca, bo warto to znać.
Płyta brzmi... Coż, tak jak napisałem wyżej opisująć ogólnie styl grupy, charakterystycznie i rozpoznawalnie.
I tak żeby nie było, że tylko piszę to podrzucam dwa kawałki z rzeczonej płyty. Pierwszy utwór, mój faworyt, "Limelight":



Drugi, zatytułowany "Tom Sawyer" (tak, zupełnie jak bohater tej książki :) Wersja live, bo inną zablokowali do umieszczania:



Ci co grali w "Guitar Hero", którąśtam część, napewno znają też instrumentalny kawałek "YYZ"





Tytuł, jak sugeruje okładka, dość dwuznaczny. :) Miłego słuchania.

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna