A to Ci heca!

środa, 11 marca 2009

Jak EPMD Strictly business...

Większość ludzi nie lubi jak się ich robi w przysłowiowego chuja. W sumie żyjemy w takich czasach, że jest to na porządku dziennym np. w polityce i telewizji. Idiotów robią z nas też koncerny produkujące szampony do włosów, psie żarcie i takie tam. Praktyka ta dotyczy także sfery kulturalnej. Napewno każdemu zdażyło się, że poszedł np. na jakiś koncert czy inne wydarzenie i było coś nie tak. Prawdę mówiąc ja tylko raz byłem na imprezie gdzie wszystko było jak trzeba, na koncercie Rolling Stonesów. Zespół klasa, więc totalną obsuwą by było gdyby coś nie grało. To był raz. Jak byliśmy na Wu-Tangu to też się Szanowni Panowie spóźnili dobre 1,5 godziny, podczas gdy didżeje grający support robili co mogli by publika nie wskoczyła na bekstejdż i wyciągnęła wkonawców na scenę siłą. Koniec końców wyszli, a koncert mi sie średnio podobał bo nagłośnienie było do dupy. Na Pete Rocku nie byłem, ale doszły mnie słuchy, że przyszedł, popuszczał kawałki z płyt, pokrzyczał do mikrofonu i poszedł. Hmm, cienko jak na wielki występ legendy rapu zadawałoby się.
Dziś nie lepiej. Kolega zaproponował żeby się przejść na jakiś konkurs kapel rockowych do Proximy. Spoko, pomyślałem, 5 zł niedużo. Jak przybyłem okazało się przegapiłem występ pierwszego zespołu. Trudno, przecież jeszcze zagra ich kilka. Drugi zespół grał całkiem nieźle, podobało mi się. Wokalista trzeciego był nastukany i nawalony i w ogóle grali chujowo więc mi się nie podobało. I co dalej? Nic właśnie. Prowadzący imprezę zmył się tuż przed występem trzeciej grupy, a cała impreza skończyła się o 22. Ładnie polecieli w chuja. Dobrze, że tylko 5 zł.
Ale niezależnie od tego czy płacisz za koncert 5 czy 150 zł oczekujesz, że będzie dobrze. Wiadomo, że zdarzają się różne obsuwy. Jednak to o czym napisałem to jest brak szacunku dla publiki i robienie z ludzi wała. No zezłościłem się. ;]

Pozostając przy temacie muzycznym, dotarłem dziś do niusa, o tym że ZAiKS nie dogaduje się z You Tube i mogą pousuwać polskie teledyski z tego serwisu. Czemu? Oczywiście chodzi o kasę, bo jakże by inaczej. Chodzi o to, żeby YT płacił ZAiKSowi za teledyski tam umieszczane. Tak jak to ma miejscie w telewizji. Z resztą tu jest artytkuł o tym.
I tak sobie myślę, że to jest zupełnie bez sensu. Jakaś banda jełopów siedzących w zarządzie ZAiKSu chce natrzepać więcej kabzy, a artyści tylko na tym stracą. Przecież teraz YT to podstawowe miejsce promocji. Zawsze zamieszcza się jakąś zapowiedź czy teledysk. Ludzie to oglądają, a potem może kupują płyty. Usunięcie klipów z serwisu to dla mnie totalna bzdura. Poza tym sami wykonawcy zakładają własnie profile i wrzucają filmiki.
W Wielkiej Brytanii tamtejszy związek artystów już się za to wziął, czego skutkiem jest chociażby to, że nie mogłem Wam wczoraj wrzucić oryginalnych teledysków Dire Straits.
Cóż, może przyjdzie nam wrócić do czasów kiedy czychało się na jakiś klip w telewizji i nagrywało się do na kasetę, albo trzeba było ich szukać w sieciach p2p. Tak, piękne wspomnienia mam z tym związane, ale jednak wolałbym mieć to podane na tacy YT. Dwa kliknięcia i oglądam.
Kasa rządzi, przypuszczam że ZAiKS ma gdzieś wykonawców. Chodzi o to żeby sobie nabić kasę, bo płyty i filmy się przecież nie sprzedają. Ludzie wolą pierdolnąć sobie z neta. Nie chcę wyjść na hipokrytę, bo wiadomo że też sciągam. Ale oprócz tego staram się kupować to co mi się podoba, jak mam kasę...

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna